O nás

Představujeme se

O NAŠÍ ŠKOLE

Naše škola je určena pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami, které selhávají ve výuce běžné základní školy. V rámci školy jsou tak vyučováni především žáci s vývojovými poruchami učení a chování, lehkým a středně těžkým mentálním postižením, poruchami autistického spektra, souběžným postižením více vadami aj.

Patříme mezi malotřídní školy rodinného typu. V pěti třídách se vyučuje více vzdělávacích skupin společně, díky čemuž se žáci více učí respektovat různé odlišnosti. Výchovně vzdělávací činnost zajišťují speciální pedagogové spolu s asistenty pedagoga.

Jako škola klademe velký důraz na individuální a empatický přístup k jednotlivým žákům s ohledem na jejich specifické potřeby a intenzivní spolupráci se zákonnými zástupci a poradenskými zařízeními. Snahou pedagogů je vychovat z žáků co nejvíce samostatné a soběstačné jedince, kteří najdou ve společnosti, i přes svůj handicap, svoje uplatnění.



Škola je umístěna nedaleko náměstí v půdní nástavbě nad zdravotním střediskem. Pro žáky slouží moderně vybavené třídy, k dispozici je počítačová učebna, pozemek a cvičná kuchyně. K výuce tělesné výchovy je využívána malá tělocvična školy, tělocvična a hřiště při Základní škole Komenského 420. Při příznivém počasí probíhá řada školních činností na blízké zahradě s venkovní učebnou u městské knihovny. Ve škole se také nachází školní knihovna, která je postupně doplňována. Žáci i pedagogové mají možnost se stravovat, se souhlasem zřizovatele, v nedalekém soukromém stravovacím zařízení.


Součástí školy je i školní družina pro 18 žáků, která nabízí žákům ve dvou odděleních odpolední program dle ročního plánu, zaměřený na různé pravidelné a tematické činnosti. Pozornost je věnována soužití s přírodou a kooperativní činnosti.


Vzdělávací programy

Naše škola poskytuje žákům výchovu a vzdělávání pomocí speciálních vyučovacích a výchovných metod, prostředků a forem práce a připravuje je tak na začlenění do praktického života a společnosti.

Nabízíme vzdělávání žáků, dle jejich schopností, ve třech různých vzdělávacích programech:

Školní vzdělávací program běžné základní školy

Školní vzdělávací program běžné základní školy s upravenými minimálními výstupy pro žáky s lehkým mentálním postižením

Školní vzdělávací program základní školy speciální pro žáky se středně těžkým mentálním postižením


Co nabízíme?

Individuální přístup

Individuální přístup umožňuje respektovat jedinečné vlastnosti a potřeby každého žáka a přizpůsobit jim především tempo učení, uspořádání obsahu a organizaci učební činnosti, včetně rozvržení času. 

Asistent pedagoga

Abychom se mohli žákům a jejich potřebám věnovat naplno, v každé třídě je kromě učitele také 1, příp. 2 asistenti pedagoga, kteří pomáhají. 

Spolupráce

Neustále pečujeme o dobré mezilidské vztahy, vytváříme atmosféru důvěry a spolupráce jak mezi žáky navzájem, tak také ve vztahu učitel-žák.

Podpora

Podporujeme u žáků aktivitu, tvořivost a příležitost zažít úspěch.

Logopedická péče

Úroveň řečových dovedností úzce souvisí se školní úspěšností žáků. V rámci předmětu Řečová výchova tak učitelé provádí logopedickou podporu žákům s narušenou komunikační schopností.

Využívání ICT

Cílem je nabídnout žákům zábavnější a méně stereotypní formu výuky a zvýšit jejich motivaci k učení. Proto jsou v učebnách umístěny interaktivní tabule a během vyučování žáci využívají PC, notebooky a tablety.